Idag= städ & fixardag!

Fullt upp idag, planen är att tömma tvättkorgen på tvätt, övningsköra, färga håret, städa, fylla i papper från dagis...Så som sagt så är det mycket som ska göras idag, ska även bära ut lite möbler från Minous rum!

Förresten på tal om dagis ja eller förskola som det heter nu för tiden, dock tycker jag det låter mer mysigt & trevligt med dagis:) men hur som helst ringde jag förra veckan till Piteå Kommun för att höra om vad som hänt med våran ansökan! Vi skickade in ansökan en vecka tidigare och sökte då dagisplats från och med det datum som vi sökte. Hur som helst så fick jag svaret att det fanns inga platser lediga på det dagis vi sökt i första hand och dessutom var det barn i kö innan oss också.

 Okej inte mycket att göra åt det, men jag bad henne kolla upp andra dagis i kommunen då vi kände att det är ganska bråttom att få en plats fortast möjligt och att var det skulle vara spelade då mindre roll. Hur som helst så frågade jag även om privata förskolor, första gången jag frågade fick jag inget svar och andra gången jag frågade (i ett samtal senare på dagen) fick hon ur sig om ett privat dagis. Jag kollade upp numret och ringde dit, det visade sig att det fanns platser lediga! Flera dessutom! Och inte ett ord om detta ställe förrens jag nästan tjatade på henne för att hon skulle säga nåt privat dagis.

 Ja ja inget mer om det, vi åkte dit dagen efter och inskolningen fick börja samma dag! Ett toppen dagis, och det kändes verkligen bra i magen när vi var där! Även dagen efter åkte vi dit, och var där en timma.

I fredags fick jag samtal från dagiset vi sökt i första hand, nu fanns det en ledig plats!!! Men hur tusan är det då möjligt undrar jag?! När hon på kommunen sa att det var fullt + barn på kö! Helt ofattbart, i alla fall så fick jag den här helgen på mig att fundera om vi ska ta den platsen eller inte!

Kan ju säga att jag kommer ringa upp kvinna på Piteå Kommun och höra hur hon egentligen tänkt här! För det låter ju konstigt att flera barn tackat nej till platsen på bara några dagar. Nej jag blir bara så otroligt arg, med tanke på att jag sa att det verkligen var panik med att få en plats då både jag och Andreas jobbar heltid nu! Och när man säger att man behöver plats fortast möjligt varför nämde hon då inte att det fanns lediga platser på det privatadagiset på en gång! Jag fick ju verkligen dra det ur henne...Nej usch och fy!!

Ja ja nog om det ska slå henne en signal imorgon och nu ska jag ta tag i städningen här hemma!


Kommentarer
Mamman

Räkna till 10 innan du ringer kommunen!!! blir nog bra med det privata dagiset,,,,,,

2011-09-25 | 20:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: