Ögonlaser

Vet inte om jag skrev det tidigare, men när det vísade sig att det var hornhinneinflammation jag fått och att jag även hade ärr sen tidigare på hornhinnan så fick jag order om att inte ha linser mer. Det var alltså på Sunderbyn dom sa det, hos optikern sa dom att jag kunde börja använda linser när inflammationen blivit bra..Men det är väl kanske bättre att lyssna på ögonläkaren. Men eftersom jag inte alls är så mycket för glasögon så har jag funderat på att göra en ögonlaser. Men det är ju inte säkert att det fungerar på mina ögon, men ska väl fara på en konsultation ev reda i morgon när vi åker till Luleå.

Om det inte går att göra, kanske man ändå kan använda linser vid några enstaka tillfällen och resterande tid använda glasögonen?! Har egentligen inte så mycket emot glasögonen, men när man är van att ha linser så känns det väldigt ovant att behöva ha glasögon jämt. Men får väl se vad som händer:)


Kommentarer
Kajsa

Är nog ändå ganska värt att operera ögonen, jag skulle absolut göra det om jag hade råd. Använder man linser mycket tjänar man in på det ganska fort och dessutom är det ju skönt att slippa linserna, bara vakna upp och se bra :)

2011-12-15 | 11:24:20 | http://kajsaji.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: